Теми розділу
Математика [0]
Фізика [0]
Хімія [3]
Біологія [0]
Географія [1]
Астрономія [0]
Психологія [1]
Інформатика [4]
Мова та література [0]
Іноземна мова [0]
Історія [0]
Правознавство [0]
Художня культура [1]
Здоров'я [0]
Спорт [0]
Техніка [0]
Технології і праця [0]
Інші галузі знань [2]
Фотоальбом
Нові реферати
Бгаґавад Ґіта як вона є
Харчові добавки в продуктах харчування
Білки у нашому житті
photoshop
Веб-дизайн, веб-програмування
Power Point
paint.net
Відео школи 313
Шкільний відеоканал

Розміщуйте відео про школу на YouTube і повідомляйте адміністраторам сайту – воно з’явиться на нашому каналі
Реферат » 2015 » Листопад » 2 » Бгаґавад Ґіта як вона є
12:05
Бгаґавад Ґіта як вона є
ГЛАВА ШОСТА
Дгйана-йоґа

1 Верховний Бог-Особа сказав: Хто працює не заради плодів, а во ім'я виконання свого обов’язку — той живе у відреченні і є справжній містик, а не той, хто не запалює вогню і не виковує обов’язку.
2 Знай же, що те, що називають відреченням — це те ж саме, що і йога, возз’єднання із Всевишнім, адже ніхто ніколи не зможе стати йоґом, о сину Панду, доки не зречеться бажання чуттєвого задоволення.
3 Вважають, що для неофіта у восьмиступеневій системі йоґи ро¬бота є засобом, а для того, хто вже досяг вершин, засобом стає припинення будь-якої матеріальної діяльності.
4 Кажуть, що людина досягла високого ступеня йоґи, якщо, відмо¬вившись від усіх матеріальних бажань, вона не шукає чуттєвого задоволення й не вдається до кармічної діяльності.
5 Людина повинна використати свій розум для звільнення, а не занепадати через нього. Розум — і друг обумовленої душі, і ворог її.
6 Для того, хто підкорив собі свій розум, він — найкращий друг. Але для того, хто не зміг цього зробити, розум залишається найзапеклішим ворогом.
7 Хто підкорив собі свій розум, той вже досяг Наддуші, віднайшовши спокій. Для такої людини щастя і горе, спека й колод, ганьба і шана — одне і те ж.
8 Йоґом (або містиком) називають того, хто, завдяки поглибленню та реалізації свого знання, утверджується в самоусвідомлен¬ні. Така особистість перебуває в трансцендентнім стані й володіє собою. Вона однаковими очима дивиться на все — на гальку, на каміння, чи на золото.
9 Вважають, що людина пішла далі по шляху духовного поступу, коли вона однаково ставиться до чесних доброзичливців, люблячих блогодійників, заздрісних та безсторонніх спостерігачів, посе¬редників, друзів та ворогів, грішників й праведників, не розріз¬няючи їх у своєму розумі.
10 Трансценденталіст повинен завжди зосереджувати все своє єство (тіло, розум і душу) на взаємостосунках з Всевишнім; він пови¬нен жити самотньо у відлюдному місці й завжди старанно кон¬тролювати свій розум. Йому слід звільнитись від бажань й влас-ницьких почуттів.
11-12 Щоб здійснювати йоґу, слід піти у відлюдне місце, постелити на землю траву куша і накрити її шкурою оленя й м’якою ткани¬ною. Треба, щоб сидіння було не дуже високе й не дуже низьке і розташовувалось у святому місці. Потім йог повинен всістись на ньому дуже стійко і виконувати йоґу задля очищення серця, контролюючи розум, чуття та діяльність, і зосередивши розум в одній точці.
13-14 Треба утримувати тулуб, шию й голову вертикально, на одній прямій лінії, й обома очима невідривно дивитися на кінчик носа. Відтак, з незбудженим, упокореним розумом, позбувшись страху, повністю відмовившись од статевого життя, треба споглядати Ме¬не в своєму серці и зробити Мене кінцевою метою життя.
15 Постійно опановуючи таким чином тіло, розум і діяльність, трансценденталіст-йоґ, врівноваживши розум, припиняє матеріальне існування і досягає царства Господа (обителі Крішни).
16 О Арджуно, не може стати йоґом той, хто їсть надто багато або надто мало, спить надто багато або спить недостатньо.
17 Той, хто впорядкував свої звички щодо їжі, сну, відпочинку й ро¬боти,— може пом’якшити всі матеріальні страждання, практику¬ючи йоґу.
18 Коли людина, здійснюючи йоґу, дисциплінує свою розумову ді¬яльність й, позбувшись усіх матеріальних бажань, підіймається до трансцендентного рівня, кажуть, що вона досягла високого ступе¬ня йоґи.
19 Як світильник не мерехтить в затишнім місці, так і трансценденталіст, що приборкав свій розум, завжди залишається стійким у своїй медитації на трансцендентну сутність.
20-23 На стадії досконалості, яку називають трансом, або самадгі, ма¬теріально спрямована діяльність розуму повністю гамується за¬вдяки заняттям йогою. Здатність бачити свою сутність чистим розумом й відчувати вищий смак і радість у собі є характерною ознакою такої досконалості. Перебуваючи в такому блаженному стані, людина за допомогою своїх трансцендентних чуттів зазнає безмежного трансцендентного щастя. Пізнавши його, вона ніколи не відхиляється од істини, бо вважає, що немає вищого здобут¬ку. За такого стану вона залишається непохитною навіть посеред найбільших труднощів. Це і є справжня свобода від усіх злигоднів, що постають із зв’язку з матерією.
24 Людина повинна виконувати йоґу з непохитною рішучістю й ві¬рою і не відхилятись од обраного шляху. Треба відкинути всі без винятку матеріальні бажання, що породжені філософськими роз¬думами, й, відтак, за допомогою розуму приборкати всі свої чут¬тя, контролюючи найменший їх вияв.
25 Поступово, крок за кроком, за допомогою інтелекту, зміцненого переконаністю, треба ввійти в транс, й відтак слід зосередити свій розум лише на душі, й не думати ні про що інше.
26 Де б не блукав розум, мінливий та нестійкий за своєю природою, треба неодмінно повертати його назад, під контроль душі.
27 Йоґ, що укріпив розум на Мені, воістину досяг найвищого ступеня досконалості трансцендентного щастя. Він перебуває поза ґуною пристрасті й усвідомлює свою якісну тотожність із Всевишнім, і таким чином він звільнюється від усіх наслідків своїх попередніх вчинків.
28 Таким чином йоґ, який володіє собою й наполегливо здійснює йу, звільнюється від усякої матеріальної скверни й досягає найви¬щого ступеня досконалого щастя в трансцендентному любовному служінні Господу.
29 Справжній йоґ бачить Мене в усіх істотах і також бачить кожну істоту в Мені. Воістину, особа, що усвідомила себе, бачить Мене, незмінного Верховного Господа, скрізь і всюди.
30 Той, хто бачить Мене скрізь, і все — в Мені, ніколи не втратить Мене, і Я ніколи не покину його.
31 Йоґ, який віддано служить Наддуші, знаючи що Я і Наддуша –¬¬ суть одне, перебуває в Мені за всіх обставин.
32 О Арджуно, той є досконалим йоґом, хто, порівнюючи їх з самим собою, бачить справжню рівність всіх живих істот, як у щасті, так і в горі.
33 Арджуна сказав: О Мадгусудано, система йоґи, про яку Ти щойно розповів, здається мені нездійсненною і неприйнятною, бо розум неспокійний та нестійкий.
34 Розум неспокійний, бурхливий, впертий і дуже сильний, о Крішно, і підкорити його, мені здається, важче, ніж приборкати пориви вітру.
35 Господь Шрі Крішна сказав: О міцнорукий сину Кунті, безсумнів¬но, дуже важко приборкати непокірний розум, але це можна зро¬бити за допомогою відповідної практики й відречення.
36 Для того, чий розум неприборканий, самоусвідомлення — важкий труд. Але обов’язково доб’ється успіху той, хто стежить за сво¬їм розумом, докладаючи зусиль за допомогою відповідних засобів. Така Моя думка.
37 Арджуна сказав: О Крішна, що очікує невдаху-трансценденталіста, який спочатку з вірою ступає на шлях самореалізації, але зго¬дом, внаслідок світського складу розуму, припиняє заняття і не досягає успіху в йозі?
38 О могутньорукий Крішно, чи правда це, що людина, яка збилася з трансцендентного шляху, втрачає свої духовні й матеріальні досягнення і зникає, як та розірвана хмарина, не знайшовши ніде собі місця?
39 В цьому полягає мій сумнів, о Крішно, і я прошу Тебе повністю розвіяти його. Немає нікого, крім Тебе, хто може зробити це.
40 Верховий Бог-Особа сказав: Сину Прітги, трансценденталіст, що вдається до сприятливої діяльності, не зазнає загибелі ні в цьому світі, ні в світі духовному. Мій друже, зло ніколи не переможе того, хто творить добро.
41 Невдалий йоґ після багатьох-багатьох років щасливого життя на планетах, де мешкають праведні істоти, народжується в родині доброчесних людей або в заможній шляхетній сім’ї.
42 Або (зазнавши невдачі після тривалих занять йоґою) він наро¬джується в сім’ї трансценденталістів, мудрість яких безумовно ве¬лика. Звісно, таке народження — велика рідкість у цьому світі.
43 Діставши таке народження, він відроджує божественну свідомість свого попереднього життя і намагається йти далі, щоб досягти цілковитого успіху, о сину Куру.
44 Завдяки божественній свідомості попереднього життя, засади йоґи самі по собі приваблюють його, навіть якщо він і не шукає їх. Такий спраглий знань трансценденталіст завжди стоїть вище ритуальних догматів шастр.
45 Коли ж йоґ, що змив із себе усю скверну, щиро прагне піти ще далі, то, врешті-решт, сягнувши досконалості після дуже багатьох життів, сповнених практики йоґи, він досягає найвищої мети.
46 Йог перевершує аскета, вище він і від філософа-емпірика й кар¬мічного працівника. Тому, о Арджуно, за всіх обставин будь йо¬гом.
47 А з усіх йогів той, хто з великою вірою завжди перебуває в Ме¬ні, думає про Мене в своєму серці і служить Мені з трансцен¬дентною любов’ю та відданістю, найтісніше поєднаний зі Мною в йозі і серед усіх він — найкращий. Така Моя думка.
Категорія: Психологія | Просмотрів: 823 | Додав: Indubhushan
Всего комментариев: 0
Субота, 24.08.2019, 23:22
Гаряча лінія
Гаряча лінія
Мова сайту
Меню користувача

Гость


Група:
Гісті

Вітаємо Вас. Нажаль, Ви не були роспізнані нашим сайтом.

Будь ласка зареєсруйтесь або авторизуйтесь!
Пошук
Статистика



Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0